Problem, insikt och åtgärd, typ

Jag äter för mycket skräp och är sockerberoende. Så var det dags, att finna min självdiscipin. För den har övergett mig totalt, ungerfär i samma stund som jag lämnade Finland misstänker jag. Så, från och med nu blir det avdrag på socker- och brödmängden jag äter, jag skall sakta men säkert få bort mitt sockerberoende. Så inget godis innan jul. Glass en eller kanske två gånger i veckan, det är ju trots allt  plus tusen grader och glass är min favorit sötsak. Jag måste ju få njuta, ibland. Samma sak för gälla det vääääldigt goda brödet som serveras till varje måltid i det här landet, två gånger i veckan. Knäckebröd kommer jag dock att gnaga i mig. Och så slänger jag in ett par tre fyra träningspass i veckan så blir det nog bra. Fast kvällens löptur i 33 graders värme resulterade väl i sisådär fyra liter svett. Ja joo och orsaken att jag skriver allt det här ointressanta tramset i min blogg är ju för att om jag har sagt något (skrivit) så måste jag ju hålla det också. 
 
 

Kommentera här: