Close to the sea is my favorite place to be

Idag har jag haft en fin dag. 
Idag har jag gjort precis vad jag ville göra hela dagen, utan måsten och utan stress. 
 
Vaknade upp i mitt gamla rum i Side. Jag sov tills jag vaknade av mig själv, runt 9.30. Jag tog en sovmorgon som jag verkligen behövde. Jag åt nötter i sängen och läste en bok en stund innan jag steg upp och drack te i lugn och ro. 
 
Gick till stranden med Lisa fast det blåste och var mulet. Låg där och läste i ett par timmar, det var nästan inga männiksor på stranden så kunde njuta av att hörde bara vinden och vågorna.
 
Åt lunch med Lisa, ugnsbakad potatis på ett jättemysigt ställe. Det började det åska och Lisa gick hem. Jag gick in till Side och gick omkring i regnet och njöt. Shoppade skor, två par converse. Besökte några av våra samarbetspartners och sade hejdå och eftersom jag antagligen aldrig kommer att se dem igen så kändes det vemodigt. Men jag är ändå glad för att jag snart får åka hem.
 
Jag drack en kopp kaffe och pratade om livet, drömmar och Turkiet med en av de som jobbar på en av mina favoritrestauranger i Side. Blev kvar och läste en bok i ett par timmar medan jag lyssnade på regnet. När boken var utläst vandrade frysande jag omkring i regnet tills en vän hämtade upp mig.
 
Vi åkte till Manavgat och åt turkisk mat på en lokal restaurang. Sedan åkte vi vidare till en pub, jag drack ett glas rött vin och han te när det kom en gammal turkisk man som sålde lotter. Min vän sade "nej tack, jag har dålig tur" den gamla mannen tittade undrande på min vän och svarade "du är ung och du är frisk, du har inte dålig tur, du borde vara tacksam". 
 
Det tyckte jag var klokt och fint sagt. Vi borde faktikst komma ihåg att leva lite mer, vara lite gladare och visa tacksamhet. 
 
Idag har jag haft en fin dag, en verkligt fin dag.
Idag har jag gjort precis vad jag ville göra hela dagen, utan måsten och utan stress. 
Idag är jag glad, idag är jag tacksam och idag är jag lycklig.
 
 
 
 
 
1 Blivande apollo-guide:

skriven

Utan att vara all creepy och konstig; jag hittade precis din blogg (eftersom jag själv ska på apollos reseledarkurs i side om två veckor och därför googlar runt lite) och läste om din vistelse i Turkiet. Det var både peppande och skrämmande, haha!
Batteridriven handfläkt ligger nu på packlistan inför min framtida (förhoppningsvis) anställning inom apollo! Plus att jag plötsligt känner att jag borde lägga extra krut på plugg nu när tid finns!

Kommentera här: