Jordbävning, regn och ändrade planer

Här om natten vaknade jag av att huset och sängen skakade, undrade för ett ögonblick om jag fortfarande drömde innan jag i panik insåg att det nog är en jordbävning på gång, insikten var skrämmande och jag hann tänka vad fan gör jag nu och sedan blev det tyst och stilla igen. På morgonen när jag vaknade undrade jag igen om det bara var en dröm, men det var det inte. Jordbävningen mätte 5,2 på richterskalan. Ganska spännande  uppvakning. 
 
Igår påväg till flygplatsen började det regna och även idag har vi fått regn, jag har gått omkring med ett stort leende och hoppat i vattenpölar, det var ungfär tre och en halv månad sedan det regnade. Lika glada som jag över regnet var inte de finska gästerna som kom igår, när jag sa att "minun mielestäni se on niin ihanaa kun sataa vettä, viime kerta kun on satanut Alanyassa oli toukokuussa" möttes jag av höga stön och "eeeeikä" från gästerna i min buss... :D 
 
Och så var jag inte alls påväg hem till Finland i vinter. Jag råkade kanske säga det till några av er, att jag kommer hem, men det gör jag alltså inte. Jag kommer att spendera min vinter i Spanien, närmare bestämt på ön som kallas Europas Hawaii eller vindarnas ö. Jag kommer alltså ta mitt pick och pack och flytta till Fuerteventura någongång i oktober eller november. Hej Tapas, Cava,Paella och typ tjurfäktning? Får nog läsa på lite om Spanien och Fuerteventura känner jag. Min plan är att lära mig vindsurfa!  Så jävla coolt. Och så måste jag väl kanske arbeta en timme eller 40000 också... 
 
Så alla som inte hälsat på i Turkiet, det vill säga alla förutom mamma och mommo får boka in en resa till Fue istället, tamam?? :) (och mamma du kommer inte undan du måste också boka in en resa dit)
 
 
Playas de Jandia, Fuerteventura
( Bild från google)
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: